Alle consulten – ook die bij de doktersassistenten – gaan op afspraak. Een afspraak duurt meestal 15 minuten. Denkt u dat u meer tijd nodig heeft? Of komt u met meerdere personen? Vertel dit dan bij het maken van de afspraak. Als het niet dringend is, kan de assistente voorstellen om later in de week te komen.
In geval van spoed: kies 1 in het keuzemenu.
Telefonisch een afspraak maken
U kunt ons bellen op 020 – 643 01 30 voor het maken van een afspraak van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 12:00 uur. U kunt dan ook een telefonisch consult of een huisbezoek aanvragen en een vraag aan de assistente stellen. Als u belt, stelt de assistente een paar vragen over uw klacht. Dit noemen we triage. Zo kan de assistente goed inschatten of het spoed is, hoeveel tijd nodig is, en wie u het beste kan helpen.
Via het patiëntenportaal een afspraak maken
U kunt ook online een afspraak maken via ons patiëntenportaal. Dat kan op elk moment van de dag. U staat niet in de wacht. U kunt rustig kijken welke tijden nog vrij zijn en zelf een afspraak kiezen die voor u goed uitkomt. Een online afspraak is alleen mogelijk bij klachten die niet spoedeisend zijn. Heeft u spoed of twijfelt u? Bel dan altijd met de praktijk.
Annuleer je afspraak op tijd
Helaas komt het regelmatig voor dat patiënten zonder bericht niet verschijnen op hun afspraak. Wij ervaren dit als zeer vervelend, omdat wij op dit tijdstip iemand anders hadden kunnen helpen. Kunt u uw afspraak bij de huisarts of praktijkondersteuner niet nakomen? Annuleer of verzet deze dan telefonisch en uiterlijk 24 uur van tevoren.
Als u niet op tijd annuleert, brengen wij een wegblijftarief in rekening volgens de richtlijnen van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV). Het tarief bedraagt voor het niet nakomen van een enkel consult bedraagt € 20,00 en voor het niet nakomen van een dubbel consult bedraagt € 40,00. Deze kosten worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar en ontvangt u rechtstreeks van de praktijk.